איך לבצע ניהול התקציב הביתי?

ההיבט הפיננסי בחיינו הוא היבט חשוב מאוד העשוי להשפיע על כל תחומי החיים, על היחסים שלנו עם בני המשפחה, בני/בנות הזוג, הילדים, על המצב רוח שלנו ועוד. ניהול תקציבי ביתי בצורה מושכלת ונכונה תסייע לכם לחיות ברווח כלכלי, תוך מינוף הרווחים ליצירת חיים בריאים יותר מבחינה כלכלית ויצירת רווחים נוספים וגדולים יותר. ניהול תקציב ביתי הוא הליך מתמשך שכולל קבלת החלטות שונות שלכל אחת מהן יתרונות וחסרונות על חייכם, מחיר ותמורה, כאשר בהמשך התהליך תוכלו כמובן לשדרג את חייכם משמעותית.

מה הכוונה ניהול תקציב ביתי?

לכל משפחה ובכל בית יש הוצאות. קטנות או גדולות יותר זה תלוי כמובן בכמות בני הבית, אורח החיים שהם חיים, באופי שלהם, בשירותים שהם משתמשים ועוד. המצב עשוי להיות אינדיבידואלי לכל משפחה בהתאם לפרמטרים רבים העשויים להיות שונים אחד מהשני. כך למשל במשפחה אחת יש אדם שהוא פחות בריא ולכן נדרש לשלם דמי ביטוח בריאות גבוהים יותר מאדם אחר, אולם אותו אדם אחר בעל אופי פזרני יותר מבחינה כלכלית ולכן מבזבז יותר על קניות בסופר או אפילו ברכישת בגדים ומותרות.

כאשר אנו באים לנהל את כלכלת הבית בצורה נכונה צריך קודם למפות ולתעד את ההוצאות וההכנסות המשפחתיות. החל מהכנסות בני הזוג, הנכסים הפיננסיים שלהם (חסכונות, נכסי נדל"ן, קופות גמל, פנסיה, הכנסות מעסק צדדי, קצבאות וכו') ועד להוצאות בני הבית, כולל הילדים, כולל הכול: חשמל, מיסים, אוכל וקניות, הוצאות רכב ודלק, ביטוחים, הלוואות ומשכנתא וכן הוצאות רבות אחרות.

שלב קבלת ההחלטות:

לאחר שתיעדנו את כל ההוצאות וההכנסות ניתן יהיה לבצע פעולות שונות המאפשרות להפוך את הקערה, לצאת ממינוס לפלוס בכל חודש, ולוודא כיצד ניתן להגדיל את ההכנסות, לצד צמצום ההוצאות. כאשר תהיו ברווח כל חודש תוכלו למנף את הרווח הזה להכנסה גבוהה יותר על ידי חיסכון או השקעה. על מנת לעשות זאת בצורה הטובה והמקצועית ביותר כדאי יהיה להתייעץ עם יועץ פיננסי משפחתי כמו עמיחי מרקס שישמח לעמוד לשירותכם ולרתום את הניסיון הרב שצבר לאורך השנים כדי לעזור לכם לשפר את המצב הכלכלי שלכם.

יציאה מחובות

עוד בנושא

למה חשוב להשתמש בייעוץ כלכלי למשפחות?
למה חשוב להשתמש בייעוץ כלכלי למשפחות?
יציאה מחובות
יציאה מחובות
כמה בשורות כלכליות טובות😊💰
דילוג לתוכן